Sekularisera Sverige – Nej till Islam i Sverige!

I samband med att Sveriges Televisions Uppdrag granskning gjort ett reportage om islam och hur imamer bryter mot svensk lag när de ger råd om familjefrågor till kvinnor i sin församling, så vill vi lyfta frågan på ett högre plan.

I reportaget visade sig att en kvinna som misshandlats av sin man och sökte hjälp blev om bedd av imamen att inte ens kontakta polisen och att hon dessutom borde be sin man om ursäkt. Detta visar klart och tydligt på islams kvinnosyn. Men detta är inget nytt då vi sett om och om igen bevis på att muslimer kränker kvinnor systematiskt. Vi kan ta hedersmord och könsstympning som två av de mest avskyvärda exemplen.

Var är Sveriges feminister, var är Gudrun Schyman och FI och hela vänstern som gärna gör sig till kvinnornas försvarare samt hela PK-etablissemanget som i kör bekänner sig till feminismen numera?

Islam växer som religion i Sverige. En orsak är invandringen. Sveriges befolkning växer enbart tack vare (eller snarare ”på grund av”) invandringen och där står muslimer för en stor andel. Islam är den näst största religionen i Sverige idag och siffrorna är olika i olika källor men mellan 250 000 och 500 000 är en rimlig uppskattning. Islam växer även pga att den muslimska befolkningen i Sverige skaffar betydligt fler barn än övriga.

Till följd av den ställning islam fått kommer även muslimernas krav på rättigheter och möjligheter att utöva sin religion i Sverige. Detta ser vi överallt där islam vuxit sig starkt. Förutom de kulturelement som islam drar med sig så ökar kraven på införande av sharia överallt där islam rotar sig.

I allt fler och fler livsmedelsaffärer säljs numera halalslaktat kött, eller dhabiha som det egentligen kallas. Detta är kött som är slaktat efter sharialagarna och är det enda muslimer för äta i köttväg. Även om promuslimska organisationer propagerar för hur ”humant” det är så är dhabiha ett grymt sätt att slakta djur på. Utan bedövning skärs nerver, strupe och halspulsådrorna av utan att man skadar ryggraden. Därefter hänger djuret uppochned och man låter djuret förblöda till döds. Detta efter att man svurit sig fri genom att göra det i Guds namn.

Var är djurrättsaktivisterna som annars ryter mot slakt och djurorättvisor? Var är den svenska vänstern som så ofta tar på sig rollen som djurens och de svagas försvarare? Borgerligheten tycker dock att så länge det finns en marknad (efterfrågan) på dhabihakött så är det legitimt och önskvärt. Sådan är liberalismen.

Ofta ser vi nu även att muslimska friskolor öppnar på fler och fler ställen. Här bildas direkt en grogrund för islams synsätt och ett avskiljande från muslimerna från resten av det svenska samhället. De svenska muslimerna tar frivilligt avstånd på flera sätt från att integreras och bli en del av vårt sätt att leva. De vill vara ett samhälle i samhället.

Vi är emot att skolan privatiseras allt mer och friskolor etableras på allt fler orter. Vi vill ha en statlig enhetsskola med sekulär inriktning. Vi är än mer emot friskolor på religiös grund, oavsett om det är islam, kristendom eller judendom som är religionen bakom. Men muslimska skolor rotar allt mer det muslimska synsättet på kvinnor, demokrati och tolerans som inte är kompatibelt med det svenska synsättet.

När den muslimska delen av befolkningen vuxit sig ännu större. Kommer de kräva att dömas efter egna lagar, sharialagar då? Kommer de avskärma sig helt från det svenska samhället? Det är inget vi kan veta men i värsta scenario blir det så och om de någonsin blir till majoritet i Sverige, kommer de då i värsta scenario kräva sharia för hela befolkningen?

Vi ser en oroande trend, i religionsfrihetens namn att islam sprider sig i Sverige och nu också börjar rota sig. Det mest oroande är att om det väl rotar sig så kommer det bli svårt att göra sig av med det och med den påverkan islam får på svenska samhället som helhet.

När moskéer blir en oifrågasatt del av stadsbilden i varje stad och dhabiha är lika vanligt som allt annat i mataffären så är Sverige ett delvis muslimskt land.
Vi är generellt emot religion, av all sort. Vi vill minska den och ser helst ett bortdöende av judendom och kristendom ur svenska samhället. Den politiskt korrekta eliten vurmar dock för invandring och muslimer såpass mycket att de inte ifrågasätter de nackdelar detta för med sig.

Vi ställer därför dessa krav:

  • Sekularisera samhället, bygg inga nya religiösa byggnader. Nej till moskéer.
  • Öka djurskyddalagarna i Sverige. Förbjud dhabihakött och utförande av dhabiha.
  • Förbjud burqa och niqab i Sverige och hijab i svenska skolor.
  • Nej till religiösa friskolor. Förbjud etablering av muslimska skolor.
  • Motverka muslimsk påverkan på svenska samhället och att islam rotar sig i Sverige. Minska invandringen från muslimska länder.

10 svar till “Sekularisera Sverige – Nej till Islam i Sverige!

  1. Det handlar om klass. Att fokusera på andra frågor än de om klass eller som har en direkt eller indirekt relation med klassfrågan är att gå reaktionens ärende

    • vansternationell

      Klassfrågan är en av de viktigaste och mest centrala. Det håller vi med om. Men det handlar inte bara om klass. En sådan syn är väldigt snäv. Nationen är en lika viktig aspekt att ta hänsyn till och dessa två motsätter inte varandra. Det finns ej heller något hinder att man lyfter frågor utöver dessa två huvudpunkter som t.ex. djurrätt och miljö.

  2. Det är lovande att man även ur vänsterperspektiv tar upp den nationella frågan och hävdar nationell suveränitet, men det ser ut som om nationalismen får vika för internationalismen istället. Jag tror helt enkelt att det egentligen går en mycket stor klyfta mellan Marx och Engels, och att Engels hela tiden har anpassat sig efter Marx.

    Men det är inte lätt att åberopa detta perspektiv och samtidigt vara nationalist. Då är det betydligt lättare att vara konservativ och nationalist, för det hänger också ihop.

    När det gäller klassfrågan så härleds ju konservatismen från franska revolutionen 1795, där vanligt fattigt folk över hela Europa enades om en ideologi för att göra sig av med överklassarslöddret, och detta kulminerade i denna klassrevolution. Att sedan överklassen försökt kapa konservatismen och göra den till sin tar inte bort fakta ur historien. Konservatismen är en revolutionär klasskampspolitik, och det är som sagt mycket lättare att vara nationalist om man håller sig till konservatismen

    • vansternationell

      Marx hade även han en god nationalistisk syn. Den framgår inte alltid och ofta förvrängs hans ord av dagens vänstern. Det mest klassiska är det lösryckta citatet att arbetarklassen inte har någon nation. Detta är den största felciteringen någonsin av marxismens skrifter.
      Marx drar även upp en del nationalistiska principer i sin text om judefrågan.

      Den revolution som drog genom Europa i slutet av 1700-talet var en borgerlig revolution som fick stöd av arbetarklassen och var riktad mot feodalismens adel men den var aldrig en revolution för proletariatet. Den konservativa revolutionen i början av 1900-talet hade däremot större drag av en proletär revolution. Det är även där vi finner en stor del av vårt ursprung.

      • Nu har ju inte arbetarklassen haft något att säga till om under så gott som hela 1900-talet, så länge sossarna blev allt större och allt mer byråkratiska, men det är inte omöjligt att vilket parti som helst hade kunnat ta kampen om de hade lyssnat till vanligt folk, och de vanligaste är ju proletariatet. Frågan är bara hur man ska forma samhällsstrukturen så att det blir en verklig demokrati?
        Är er organisation revolutionär?

        Varför/varför inte?

  3. Intressant blogg du har – ser fram emot att följa den. Började min bana som anarkist, närmade mig mer Vänsterpartiet, tröttnade på deras klyschor och aningslöshet vad gäller islam – så nästa val ämnar jag rösta på SD, i brist på annat.

    • vansternationell

      Tack, det glädjer oss att du gillar bloggen. Vi hoppas du kommer finna läsningen av både nya och gamla artiklar intressanta. Svenskar med en i grunden vänsterpolitisk åsikt men som tröttnat på den politiska korrektheten, vurmandet för islam och multikultur är fler än vad man kan tro när man ser på vänstern idag. Nationalism och motstånd mot multikulturen är tabu inom vänstern idag så de flesta håller dessa åsikter tyst för sig själva.

  4. Precis som Caesar Apostata tycker jag att det är intressant att läsa vad ni skriver. Jag kommer också från en anarkistisk, eller snarare anarko-liberal syn och har sett mig vara åt vänster. Dock har jag insett att fungerande nationalstater är det minst dåliga alternativet. Mindre sammanslutningar leder till att man förlorar större perspektiv och möjligheter till gränsöverskridande samarbete, och större övernationella sammanslutningar leder ofelbart till totalitära styren (Sovjet och EU är bra exempel).

    Jag är kritisk mot alla religioner, och i synnerhet hur islam i princip kan få ansvarsfrihet i väst på grund av så kallad ”islamofobi”. Bara detta begrepp visar hur vridet hela debattklimatet är. Kritik av sådant som enligt våra värderingar är förtryckande likställs med hat mot en folkgrupp. Det är en farlig väg som vi befinner oss på och enligt mig leder den till upprättandet av parallella samhällen i den svenska staten. Jag tror inte på någon islamisering, dvs att hela landet blir islamskt, men definitivt kommer vi att inom 50 år se en balkanisering och hur vissa områden i princip hamnar under islamsk kontroll och till viss del kanske får självstyre.

  5. Wow insikter från vänsterhåll, ja är imponerad.
    Alltid intressant att bredda debatten.

  6. Pingback: Invandringskritik från vänsterhåll | Bodil Bergh

Lämna en kommentar